Thursday 22 September 2011

buku merah

pepetang ni rajin la plak
td kata xdo mud tapi hado lg benda
ko update kan

ok nak cita sal buku merah
tp bg aku bkn merah k tp fink wat
tp ahpesal ramai org panggei buku merah
pada aku yg xrabun warna ni buku tu fink ok
ah ape2 jela janji buku jugak
aku pegi check masa kandungan 10 minggu
pegi kat klinik berdekatan umah ajo
presint 9

pegi ngan en hasben pagi tu
mang aku menyutikan diri hari tu
rasa malas g keja
boleh gitu??malas??
aku g amek no giliran tgu lama gak then
that nurse panggl buka buku suma
tanya itu ini

dan bermula la sesi melawat kaunter2 kat klinik
1st amek air kencing , pahtu amek darah
pahtu amek darah lagi tp yg ni amek darah kat lengan
tadi amek darah ujung jari
dulu aku ni seorang yg sangaaaaaaaaaaat
takut dgn jarum hokey
penah amek darah masa nak buat ujian HIV
masa time nak kawen dulu, bdn aku menggigil
nurse tu kata tenang dik jgn gigil nnti saya xleh cucuk
langsung aku xpandang jarum dan apa yg nurse tu buat
betapa takutnya aku ngan jarum
tapi bla cucuk xsakit pun cuma lebam selama bbrapa hari
mungkin sbb aku gigil gamaknya
jarum tu pun gigil masa nurse cucuk2
tapi bila dah ngandung aku akan kerap di ambil
darah so aku kena buang jauh2 perasaan
takutkan jarum, nasib amek darah aritu aku steady je
xde plak rasa gelabah ke ape ke
mungkin persediaan awal mental aku kot sblm pegi tu
eh sambung balik pas tu g check gg..org cakap paling lama 
bila part check gg, tapi aku masuk jap je
check pun kejap ja xsempat duduk 5 minit doktor kata
xda pape masalah
kuar plak then tgu plak nak masuk bhgn ibu dan anak
lama gak nurse tu check itu ini 
check berat tanya sejarah penyakit
dlm family penyakit aku tanya itu tanya ini
check t***k check perut ...lololoolo malu..
pas kuar  bilik tadi jumpa plak doktor kat bhgn lain
tgu lagi no giliran, blh semput tau kejap sini kejap sana
jmpa doktor manyak manis
tanya itu ini aku cakap ada mabuk la skang ni
doktor manis cakap kena amek air kencing satu kali lagi
untuk nak pastikan xda masalah bila aku mabuk2
haiyooooooooooooooooooooo
manyak tension oooo
aku dahla tengah pening xmkan ape pun lagi
kuar plak tgu panggil nama nak check air kencing
agak lama di situ hokey
dah siap tgu lagi nak jmpa doktor tadi
mang menguji tahap ketahanan badan aku ni
nasib xfengsan kat situ jugak
lamaaaaaaaaaaa tgu then jmpa 
balik doktor dia ckp ok suma
cuma ada 2 3 bnda yg low
next time dtg pastikan semua nya maintain
ape yg low aku pun xtau, malas tanya sbb aku 
pun dah low bateri....lapar pening suma ada
kuar tgu lagi amek ubat kat farmasi
siap suma dalam pukul 12tghari

dah siap suma balik benti beli makan
balik umah makan dan aku tetido sampai
pukul 3 lebey...
punya penat badan ni......

nasib en.hasben hado, dapat picit2 sikit
picit sikit ja yg lebih tu dia layan main game laptop
hmmmm...

walau mcm mana penat pun aku kena hadapi
ini adalah perjuangan seorang ibu dlm
memastikan baby dalam kandungan sentiasa dipantau
kesihatan dan tumbesaranya oleh doktor
aku kena hadapi semua keadaan ni
dalam masa 6bln lagi...
xpe insyaallah aku akan kuat

tu je kot nak update
tapi nak tanya kwn2 sekalian ok ke aku dok update
perkembangan kandungan aku ni?
kalau rasa kurang selesa tinggalkan komen ye
aku akan stop update terkini jika ada
kwn2 yg terasa hati k....

till then


6 comments:

  1. tak kisah la myazara nk update memana.. saya suka ikot perkembangan awak sejak dah tau positif hartu lagi..tp awak kurang update pulak.. jaga diri ye.. :)

    ReplyDelete
  2. mya...jgn berhenti menulis...teruskan...chinta seronok baca pengalaman ibu mengandung ni...chinta percaya rakan2 TTC yang lain pun sama gak...

    ReplyDelete
  3. mya, btul2...saya ttp nk follow citer awak...

    ReplyDelete
  4. hikari : thanks ye..

    chinta : terharu k...mya doakan salalu agar chinta dpt result upt +ve nnti...insyaallah..

    siti : thanks siti..

    ReplyDelete
  5. bestnya...bila la eka nak pgg buku merah sendiri

    ReplyDelete
  6. eka : insyaallah pas ni eka nya turn...amin..moga2 bulan dpn ada brita baik..aminnn...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...