Wednesday 2 November 2011

lamanya menyepi...nak update ckit

so far keadaan aku dah bertambah baik mabok2 telah hilang muntah2 sudah tiada ....alhamdulillah..
syukur sangat sbb dapat lalui hari2 dengan tenang walaupun ada sekali sekala emosi terganggu tp masih rasa bersyukur di atas setiap rezeki darinya...kalau ikutkan minggu aku dah 17 minggu 2hari maknanya dah 4bulan aku kendong si tecit dalam ni...banyak benda nak cita tapi bila tangan dah menaip rasa macam dah xreti nak cerita satu2...ok aku skang dah mula buat check up dkt az zahrah sbbnya mahu bersalin di sana so mesti buat check up dgn derang...baru derang leh trima kes aku nnti...sbbnya aku mahu bersalin di az zahrah kerana suami aku punya panel yg tanggung semua coz dari check up sampai la ke urusan bersalin nnti..aku cuma bawa badan sajo...so tang tu dah rasa syukur sgt dah...1st time pegi tu aku kol dulu nak wat appt ngan derang then baru derang setkan tarikh apptnya..1st appt jatuh pada sabtu lepas..so aku ngan husband gerak g sana kol 11.30 kerna waktu appt aku kol 12.00 tghari...ok la kan xdela jauh sgt dari umah aku maybe 20 minit sajo..sampi je terus g kaunter then ckp ada appt isi borang panel pahtu g blakang nurse check air kencing tekanan darah sume kejap je dah dpt jmpa doktor...dan dan dan dan moment yg paling indah kami somi isteri dapat tgk si tecit kami buat kali pertama...ya allah nak nangis ase..en hasben siap tgk dkt2 ngan skrin lagi... oh so cute ...sumenye dlm keadaan yg baik..si tecit pun membesar sesuai ngan umurnya..  dah mula nmpk kaki dah tngn serta denyut jantung dia..oh cair hati ni... dah siap scan suma dapat ckit penerangan dr doktor then terus kuar..oh ye doktor kat az zahrah guna buku merah yg aku sedia ada.mean buku merah kk putrajaya je..sbb dia kata senang skali kan aje...dan aku masih check up aku kat kk..kernanya aku nk buat 22 supaya senang in case ada pape masalah..baby 1st kan xtau apa risk nye.. so xrugi buat 22 cuma hanya bdn kot penat ckit..xpela aku akan buat selagi mampu..kalau dah fed up nnti aku hanya akan teruskan check up kat az zahrah je.. mgkn masa kandungan dah cecah 7 bln ke atas... sblm aku g scan tgk si tecit hati aku ni xtenang sbbnya ramai kwn2 aku kata perut aku xnampak pun..bila derang pegang pun derang kata kecik nye.. pastu ada yg compare kan aku ngn mmbr lain yg sama pegnen ngan aku ckp perut dia dah nmpk tapi aku xnmpk cam ngandung pun..balik umah aku nangis je..cite kat en.hsben dia kata ala jgn di pikirkan sgt kata org.. b tgk perut by dah naik je..biarla apa org nak ckp..sapa xrisau weh kita xtau apa yg jadi kat dalam ni..tu yg decide nak cpt2 g check up kat az zahrah..sbb kat kk xkan buat scan sampaila umo kandungan cecah 5 bln..kecuali la kalau ko ada masalah mmg derang akan scan... bila dah scan itu hari en hasben kata haaa puas ati, lps ni jgn dgr sgt ckp org..biarla derang nak kata apa pun, janji b dah nmpk perut awak tu dah naik..ye la en hasben oi... skang i dah xrisau sgt.. balik umah mlm tu aku kuar dari bilik tgk en hasben dok kelebet buku merah aku..apa di buatnya pun xtau..pegi dkt ngan dia tgk rupanya tgh tangkap gambr scan siang tadi masuk dlm nset dia...ntah buat tgk kat ofisnya la tu... kejap2 dia ambek buku tu tgk kejap2 dia ambek buku tu tgk..hmmm layankan kan aje somi ku itu..aku pun bila bgn pagi msti nak tgk gmbr tu..ntah rasa mcm suke sgt tgk si tecit tu..moga semuanya selamat hendaknya insyaallah...
tadi masa tgh wat keja tetiba tingat kat eskem....wah terliur gler la then ajak mbr trun kt kdi runcit bwh aku beli 2 batang eskem...wahhhh nyamanyaaaa dpt mkn eskemmm....walaupun opis ni sejuk tahap gaban aku fedulik apa..jnji tekak aku ni di layan...



tapi aku xmkn yg ni.... 




ka la nnti aku update le...tu pu xtau bape bln lak bru nak update..kui kuikui..harap2 rajin la ye..
k la till then..

2 comments:

  1. a'a mya...lama betul tak update...takpe...nanti bila free conteng2 lagi yer...take care....doakan eka ikut jejak langkah mya ye....mana tau berkat doa ibu mengandung kan

    ReplyDelete
  2. sori la ntah xtau nape mgkn xda idea nak tulis kot...hihi...eka insyaallah akan ada rezeki tuk eka dan semua rakan2 kita yg lain...mya asyik teringatkan mbr ttc kita..doa ku tuk kalian..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...