Thursday 3 November 2011

wat hal lah

keta aku wat hal lagiiiii......
hadoi la penat tau x....smlm balik keja ok lagi
pastu dah siap aku parking smua tiba2
tingkap sebelah penumpang xleh nak ttp
bengang nya aku...setgh jam aku dok kelebet 
cermin tu apehal la ko xnak naik..nak pulak pki power window
lagi la menyusahkan...xleh wat manual..
sampai kol 6 aku kol en hasben gtau cermin tgkp
wat hal pastu aku dah mls nak godek2 lagi
nak naik atas nak masak pulak
en hasben glabah ckp xkan nk biar tebukak
kan hari nak ujan...yela pastu xkan dia nak aku hadap
tingkap tu smpi dia blik..dhla dia blk kol 7 kekdahnya..
aku tingglkan jgk keta tu tebungkang dgn tingkap tebukak
seluas luasnya...lantaksss.....
kol 6.45 aku tgk dah ujan haaa sudah msti banjir keta aku ni..
kol 7 en hasben smpi bukak baju ujan dia gunting plastik
sampah pastu dia trun dok pasang kan plastik sampah tu
kat tingkap keta yg tenganga tu...dlm ujan lak tu dia buat sorg2
alahai sian la pulak...dah siap dia naik dgn muka muncung...
pas semayang aku ajak mkn nasi pun dia xmau..bad mood katanya
tgh mlm tido aku terjaga dgr dia btok2 pastu duk soh seh soh seh
pastu tgk dia tido blk aku pun tido la jugak...ngantok nok..
bgn pagi nak g keje dia ckp siap2 la b hantar g keje..
xpela ayg nek bas je..lagipun sian kat dia nak antar aku
pastu nak patah blik gegas g opis dia lak
dhla jauh...aku pun nak bawa patung skali
xkan nk bawa patung yg panjang2 tu nk nek moto
cocok jgk kang mata org..
aku ckp xpe dah lama xnek bas dan bas pun dah 
senang skang ni..pastu tadi en hasben ntar msg
bdn b seram sejuk la. batok2 ni
hmmm sah la nak demam aku ckp sbbnya smlam
kan kena ujan...sianla hasben ku itewww...
motip kiterang nk tuka kete harap dah lulus la loan kete tu..
klw dapat kuar minggu dpn syukur sgt..
kete skang ni dah uzur sgt dah...
dah xmampu nak dibaiki lagi..pas baiki rosak balik
buat penat je...so biar la tersadai kat parking umah...
aku pun xkisah nak naik bas...zaman anak dara dlu lom kawen 
pun dah biasa naik bas..cumanya mengah ckit la berjln kuar
dr opis nk ke tmpt tgu bas...hmmmmm sabor jela..


k till then

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...