Wednesday 14 December 2011

puas hati

sabtu minggu lepas en hasben keje
aku je keseorangan kat umah
memula tu ingat nak kuar beli ikan nak buat laksa
last sekali aku xjadi keluar sbb malas kaedahnya
mls nak trun umah, mls nk start enjin keta,mls nk drive
mls nk jln kt pasar sesorang...
pendek kata mang aku MALAS
so kol en hasben ckp nk buat laksa tp mls nk kuar
ape nk mkn ni, dah lapar
en hasben ckp msk jela nasi, mkn ngan sayur2
aku lak dgn malasnya g dapur buka peti ais
tgk ada sayur dan ikan gelama masam
mknan mentah xda dlm peti ais dh abes
lgpun mang plan ngan en hasben ari ahad baru nak kuar g pasar
borong cari ikan,bawang,sayur,dan segala mak nenek

so aku just tanak nasi ,buat sup sayur dan goreng ikan gelama
pukul 10 lebeh baru mkn.lapar siot..
si tecit pun dah kick2 kasar
lapar gamaknya....
pas mkn nasi lepak dpn tb fuh rasa tenang ooo
manfaatkan betul2 masa bercuti...
aku rehaaaaaaaatttt jaaaaa
then stgh jam pastu aku lapar lg bgn buat 
air milo cicah biskut...dap dap dap...
dlm pukul 12 lebeh aku tetido dpn tb
smbil ditemani monster
bgn tido g semayang basuh baju pa semua
lepak lg dpn tb sampai ptg...
last2 aku dah boring sbb byk sgt tgk tb..
en hasben balik keje lewat pukul 9 baru sampai umah
smbl dia teman aku dpn tb bru nk start tgk cite bes
ape tajuk ntah cite omputih
aku ckp tingin la nk mkn prosperity Mcd
pahtu pk dah kol 10 kan alamanda pun mgkn dah nk ttp
hmmm kempunan la....en hasben kata ok jumla kita g
kat erea salak tinggi otw nak ke klia
kat situ ada Mcd baru buka...aku ckp biar btl dah 10 lebeh ni...
dia kata dah tingin jumla g..gpun esk bkn keje pun
g siap kita g Mcd...tp bw blik la mkn kt umah
aku pun ckp alaaaaaa xbes la mkn kt umah
karang benda jd sejuk dok dlm keta
en hasben ckp ok la mkn kat sanaaa
aku pun dgn sepantas kilat trus g siap sbb teruja nk mkn Mcd
hahahaha gila punya kempunan ko ni

otw nk g sana bw keta slow ja sbb nk bersiar2 katanya
dh lama xkuar mlm2 buta cmni..yela time tu dah dkt pukul 11
cam best plak kuar mlm kan
sampai sana pun dah pukul 11.30
order dan trus ambek seat luar 
bes gak sbb dpt rasa suasana sejuk angin malam
Tapi mang aku sukaaaaaa sgt sbb akhirnya dpt
aku mkn berger prosperity tu..kentang roll dia mang shedap
sgt...aku shukeeee...tenkiu laling...baby pun shukeee..
pas mkn lepak jap pastu blk dh dkt 12 lebeh
en hasben ajak g meronda2 then blk umah pun
dh dkt pukul 1 pagi....
terussss zzzzzzzzz smpai pagi..

 ari ahad bgn pagi sbb nk g pasar borong cr ikan
dn terus sarapan skali
blik pasar borong rilex jap pastu g kenduri
mmbr opis aku lak..ingat pas g kenduri nk la 
g survey perabot umah aku
tp oleh kerana aku bad mud terus kensel
blk umah tidoo...
bgn ptg tu pas mnd semayang smua trus kemas2 blk
blkg dan lipat bju aku yg melambak2
aku ckp kt en hasben minggu dpn kita kemas
kotak2 buang apa yg patut sbb nk buat simpan brg2 baby
aku ckp bek buat skang time perut aku xbesar lagi
kalau dah masuk 7 bulan nnti aku dh xlarat nk tunduk2
so tgu jela ujung minggu ni apa yg kami somi isteri
nk godek2 bilik tu

ari senin kan selangor cuti so en hasben pun cuti la kan
aku malas nk amek cuti jd pegi keje
lgpun nk kasi can kat laki aku tido, kalau aku ada dia 
xleh tido lama...haahhaha...ada ja bnd aku nk kacau..
blk keja dia ajak g mkn pasembor mamak
so kami g kt kedai mamak p15
trun keta nk g kedai mamak tu aku dah nmpak
eh ada kedai lunatots la
kedai barangan baby
ckp kt en hasben jap gi pas mkn kita g kedai tu
nk survey brg2 dia mahal ke tidak
pas dh mkn masuk la lunatots
aku nk tgk set breast pump
mang nk tgk set Spectra brapa regenya
kawan opis aku kata pki Spectra ok, bunyi pun xkuat
so org tu ckp kalau pump saja dlm RM3++
aku pun xingat tp mang 3 ratus lebeh la
tp law beli set yg ada beg, botol susu,cooler beg
dlm 6ratus lebeh, aku ingat nk amek set yg ada lgkp
tgh dok tgk2 set Spectra tu si penjual tu kata ambik
la set Medela...fuhhhhh gilorr kau mahal kot set tu
mana mampu aku..bkn gaji pegawai besar pun
kalau rege 8 ratus ke bwh blh lgi tapi kalau dh seribu ke atas
jawabnya bye bye jela...walaupun set tu bagus kan.
tgk jugak la pada kemampuan
dah survey smua masuk lam keta ckp kat en hasben
jadi la ye aku nk ambik Spectra tu..
en hasben pun iye kan aje la sbb dia pun tau
bnda tu pun penting gak
eh lupe lak kat lunatots tu derang ada buat 
kelas menyusu..mean dia akan ajar kita nk handle 
baby baru lahir cmne nk menyusu, bile nk ajar pakai botol dan etc
satu sesi dalam rm150 percouple
xdaftar pun aku juz ambil kad dia je
dlm keta otw nk blk aku cite kat en hasben
aku nk pegi antenatal class
nk cr kat an nur atau az zahrah
aku paksa en hasben ikut sbb pembelajaran tu 4 both of us
sbb nnti nk jaga baby 22 kan bkn aku sorang ja
so dia pun kena tau sikit2 ilmu tentang alam ibu bapa ni
dia iyekan aje dan suruh aku tanya kat az zahrah dulu
smlm aku kol an nur sbb nk tanya brapa bayaran
tuk class antenatal tu.derang gtau class yg disediakan
tu tuk derang punya regular customer dan yg nak bersalin
kat derang ja....hooooo hampa oooo...
aku pun pun kol az zahrah plak
sbnrnya aku malas nk kol az zahrah sbb aku tkt class dia mahal
dulu aku penah tanya tuk wat 3d scan brapa derang ckp
rm150-rm200 jugak la...mahalnya we...tmpat len 
rasanya ada yg below rm100
aku tanya panel leh cover tak dia kata xleh cover
walaupun aku wat check up dan nk beranak kat situ
tp still xyakin nk tanya sal antenatal class tu sbb tkt mahal
tp smlm aku kol gak la tanya then derang kata hanya tuk
yg nk bersalin kat sana ja, aku pun ckp mang aku nak beranak
kat situ pun, dia minta nama dan ckp class ada bln 1 nnti
dn setiap bln hanya ada satu sesi class saja
satu sesi class limit tu 20 kapel ajo
nnti ada kosong bln satu dia akan kol aku blik
aku pun tanya brapa byaran percouple
dia ckp XKENA BAYAR APA2...
whattt....napa aku xtau pun..
dia ckp khas tuk pesakit yg daftar bersalin kt derang...
hohohoho bguuuuuuuuusssss...jimat duit aku..
so aku dah ckp kat en hasben sila ambil cuti
hari yg nk g class tu.. aku xkan pergi sendiri ok..
hmmm dah settle satu hajat aku...
alhamdulillah
so tggu bln 1 nnti samada dpt atau kena tgu bln 2 punye class
xsabarnyeeee....

k la byeeeee..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...