Tuesday 12 July 2011

bahagiakan suamimu

ni adalah satu petua tuk aku dan jugak tuk kwn2 yg aku sayangi
bagi pendapat aku sementara kita belum di kurniakan zuriat lagi ni
cuba kita penuhkan aktiviti kita ngan hasben memasing
lakukan aktiviti kegemaran kita bersama, cth shopping
bagi yg super shopping, mancing ke, joging ke, melancong ke
ape2 jela...macam aku ngan en hasben sblm ni payahnya kami nk luangkn
masa bersama..sbb en hasben keja hari yg aku cuti dan sebaliknya.
law nk buat aktiviti sama2 salah sorang terpaksa amek cuti
tapi alhamdulillah skrang ni dia dah dapat cuti sama hari ngan
aku cuti...lega dan syukur sgt...yes mmg aku bersyukur sgt sbb bila 
bersama ngan en hasben rasa waktu yg di manfaatkan amat bermakna
ok ni aku ada nk share ngan korang apa yg aktiviti yg korang leh lakukan
sesuai ngan minat hasben memasing...aku amek dr mw..
cekedot


suami yg berjiwa seni

jika hasben korang ni kreatif, inovatif, dan mahir dlm seni,
cthnya : fotografi, muzik, tarian / lakonan

bahagiakan dia dengan :
korang blh ajak hasben korang pegi tempat2 yg indah
kalau hobi di suka amek gambar, korang offer la diri 
nak jadi model xberbayar dan layankan je idea
'gila gilanya'..biar dia seronok
xpun korang ajak hasben pegi galeri seni ke xpun
ape2 pameran yg terkini pasal kraftangan atau seangkatan denganya

suami menyukai aktiviti lasak

andai hasben korang suka sgt aktiviti luar spt berkhemah,
hiking (aku pun xtaw pebenda ni), menyelam skuba
panjat gunung dan sebagainya
bahagiakan dia dengan:
ajak dia pegi treasure hunt yg di kelolakan oleh 
mana2 persatuan atau syarikat.kalau xde korang
leh pegi berdua then buat sukan tu bersama
xpun korang rajin2 la google cari aktiviti yg sesuei ngan minat
hasben korang pastu soh dia daftar diri kat situ

suami suka melancong 

jika anda mempunyai hasben yg suka sgt melancong
atau dia suka sangat melawat tempat2 orang

bahagiakan dia dengan:
mengajak hasben ke lokasi percutian atau tempat yg menarik
yang dia suka. pastu korang search la kat internet 
cari pakej2 yg terkini dan menjimatkan.
xpun kalau korang rajin masuk la apa2 pertandingan
yang menjanjikan hadiah percutian.bila menang
sure hasben korang sayang ketat2 kt korang
setahu aku bulan ogos ni ada matta fair kat kl
from 12 ogos until 14 ogos 2011
kat situ nanti memang banyak pakej2 yg menarik
mang gempak la..boleh dapat murah.

suami suka layan movie

kalau korang mempunyai hasben yang suka sangat layan movie
xkira la yg baru kluar ke atau movie lama

bahagiakan dia dengan:
membeli tiket wayang dan ajak dia tgk movie tu kat panggung
kalau tgk movie midnite skali skala best jgk taw
dpt eratkan hubungan somi isteri.
xpun korang leh beli dvd layan movie kat umah
best apa..korang ingat buat akviti kat umah
boring ke, kalau korang pandai bangkitkan mood bercinta
kat umah pun rasa best tau,,kalau x xdela pepatah
'rumahku syurgaku'

okla stakat ni tu je kot tips aku kali ni
matta fair tu buat dlm bln posa la
tapi nk ajak jugak en hasben pegi ingat nkn grab apa2
pakej percutian yg best..lagi best kuar g matta fair then tunggu
la buka posa terus kt luar...ada mmbr aku ckp berbaloi 
dan dpt harga murah bila g situ..pakej yg standard dorng wat 
promosi dpt sampai separuh harga...gile kan..
so aku mmg niat nk g..moga hajat kesampaian..

sekian


2 comments:

  1. hehe,
    gud idea Mya zara..
    Alhamdulillah, saya dapat suami yang sporting n sangat memahami...

    Paling best g holiday la..=)

    ReplyDelete
  2. huhuhu...byk tips utk para isteri ni...leh tambat hati suami...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...