Monday 4 July 2011

brita best dan kejadian xbest

mula ngan xbest dulu la ye
setelah aku penat sepagian wat keja
dah separuh aku wat keja arini
tetiba blk dr toilet aku tgk pc aku log off
humangaih......tkejut den..
alamak cmna ngan keja aku
membebel ngan mmbr sebelah apesal pc ni wat ci*** ni
terus on tgk haa sah la dia xsave keja aku
huwaaaaa......rasa nk nangis ooo
apela malang nsb aku
nak kena wat blk keja yg sama
h****.....aku dok maki sesorang dlm hati
aku pegi toilet xsmpi 15 min ko dh wat hal
mcm org bodo ja kena buka dr awal then bt blk.
benci...benci...benci...
dhla ptg ni meeting, bla nya pulak aku nk cover bt blk keja ni..
hmmm alamat kt umah la..sabtu ahad lepas pun dh
bw keja bt kt umah, ingat blh la rilex ckit minggu ni..
hmm xdo makno eh...umah kan tmpt nk rilex
tmpat nk ilang kan stress setelah seharian keja
ni jd cmni aku rasa bertmbah stress kot...sapa mangsa nya.
en hasben jugak...(eh cam tazkirah pagi plak)

dah dah..mls aku nk jiwa jiwa lg..bnd dah jd..
yang cita best plak..td en hasben antar msg

en hasben : " syg, b dah tukar off day"
aku : owh yeke (dlm keadaan keterujaan sbb dh lama tggu).. tukar hari apa?
en hasben : haaa....syg cer teke cer teka.
aku : eh main2 plak...mls la nk teka cita la
en hasben : pasni blh bgun lewat sama2 (aku dpt agak dah)
aku : ari ahad ka?
en hasben : akhirnya....yes3x...slama 9 thun b menanti off day ari ahad...dpt gak..
aku : waaaaaa bestnya.....

hahaha....itula msg antara kami suami isteri tadi
kesian kan pada kami hari cuti xsama..sedih rasa nk jln2 pun susah..
org lain best je keje ngan cuti sama ja ngan hasben
tp xpela setelah sethn lebih aku jd wife en hasben akhirnya lulus gak permohonan
en hasben nk tukar off day..

alhamdulillah...amiiiiinnnnnnn...

2 comments:

  1. mya... asben shift ker? asben akak keje shift 12 hours. 4 hari keje, 4 ari cuti, 2 ari siang, 2 hari malam... memang x best kalo dia keje on weekend or bila dia keje malam.Bulan ni kilang dia buat maintenance, so hari-hari kerja... nasib baik kejer siang. kalo kejer malm, harus x jumpa asben akak sebulan. huhuhuhu...

    ReplyDelete
  2. asben mya pun keje 12 hours, tapi semuanya keje siang ja mlm xde..slalu kol 7 / 8 br smpi umah.. mang la rasa xbes bla kita cti dia keja, dia cti kita plak keja.nk g mana2 pun ssh..tp skang alhamdulillah ok ckit..rezeki dia kak dh lama keja baru nk merasa..huhuhu..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...