Tuesday 9 August 2011

buka

haa tajuk xingat kan..buka apa lak bulan2 posa ni
buka puasa la...skang otak tengah dok pikir nak blk 
msk itu ini dah..baru kol 11.30 nyah
gedik btol la nak cita masak2.

hado aku kisah?
suka ati aku la nak cita apepun
ingat nak masak sup ayam sbb dah lama xmkn sup
mcm best je mkn sup panas2

aku ingt nk mkn ngan bihun tp en hasben of coz
mkn ngan nasik kan...laki aku tekak org melayu kg
ari2 mesti mkn nasik maaa..kalau tak ketar lutut la jwbnya
so xnak syok sendiri aku tpon en hasben tanya nk mkn pa

sedap nyaa mak oiiii....klw dpt ayam kg lg bestttt

kang aku masak tergolek ayam xsentuh pun....sentap mak..
lebih bek tanya dulu, nak mkn pa petang ni?
"ayg nak masak pa?" 
"ingat arini sy nak msk sup ayam"
"ok gak sup ayam,lama xmkn"
"pastu b nak ikan sumbat cm semlm"
"xkan ikan sumbat lagi" semalam kaedahnya aku
feelin2 bt ikan sumbat pastu goreng
laki aku sejak kawen xpenah puji aku lebih2 tau
apa ja aku masak mesti ayat yg PALING ok
"boleh la"...skt ati tak kau?
semlm aku tgk dia ratah2 ikan tu
aku ckp "b sejak kta kawen b xpenah puji ayg msk kan"
kali ni mesti kena cakap sedapppp , 
sambil buat tanda tangan bagus

puji gak puji gak...haaaaa paksa kau
kau ada paksa2 laki kau soh puji kau masak..
mesti laki kau puji sendiri kan
aku kena paksa ok....tu pun xjln gak
smlm aku paksa dia ckp 
"yela sedap2"

cmni la rupa ikan sumbat aku smlm

ok back to perbualan kami tadi
"napa nk ikan sumbat lagi"sedap ek??
"sedap sbb ada sambal dlm tu klw xda biasa2 ja ikan tu"
aku pun ckp "nape ssh nak puji, xkan selama ni xda
satu bnd ayg masak sedap kot"
"ada tapi b xleh puji lebih2 kang ada org tu perasan"
"benda yg dah elok sedap bla perasan jd xsedap"
"ooooo camtu pulak ye. ptt selama ni xpenah puji pun"
"kang ada org kembang plak bla puji2"
"xla bla b puji lg bsemangat ayg nk masak tau"
"ooo yeke"

smpi camtu u olls aku paksa en hasben puji
gila glemer ok
tapi org pompuan kan suka dipuji nak2 ngan laki sendiri
betul tak...smlm aku bli baju konon nak bt raya
bli kat jualan opis mang aku bekenan
balik tunjuk kat en hasben pas buka puasa
"b tutup mata ada surprise ni"
masuk amek baju dalam bilik bw ke ruang tamu
"haa buka mata tgk ni cantik tak"?
"haa lawa la ni" bli katna
nila kali pertama aku tgk en hasben beria2 ckp
baju i pilih santek ok....
"cantek...nnti kita p cr baju b kaler camni ok"
eh nak juagak laki aku ni...
"iyela b, tapi cntik ka?
"iye cntk"

simpan balik bj dlm bilik dgn perasaan yg puas+bangga+riak..
bahahahahaa..

eh tajuk "buka" tapi bnd len lak yg aku story
dah la tu kang lelama 
banyak pulak bnd aku karutkan

till then





2 comments:

  1. lelaki mmg camtu. asben akak pun cenggitu. kita lak duk kena tnya sedap tak? bes tak? bahaha.
    Tp tgk dia makan byk tu kira oke la dgn tekak dia, tp kalo dia tak ulang makan tu, kira tak sedap/tak sker la tu. Hihi.

    ReplyDelete
  2. itu la kak...banyak xpuji dari puji...hahaha...laki ku....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...