Thursday 25 August 2011

simptom pegnen

just perkongsian untuk teman2 ku sayang.mana tau lagi 2 3 hari korang alami tanda2 camni kan..mudah mudahan aminnnnn....

antara simptom yg aku alami sebelum aku tau aku pegnen:


1.  breast aku skt mmg macam nak peod..xda ingat pape sbb mang nak peod pun skt gak yg paling skt kat kawasan pu**ing la..pakai baju kalau tersentuh akan sakit. tp bila dah pakai bra pakai baju nak g ofis xrasa pape..

2.  seminggu je berpuasa aku rasa xsedap tekak.ntahla rasa mcm mual2 tekak aku ingat simptom angin sbb aku memang penghidap penyakit gastrik/angin asal rasa xsedap tekak aku telan air liur banyak2..dahla posa kan..

3.  3 4 hari sebelum check pegnen aku rasa cramp perut mcm peod pain.mlm tu tgh baring smbil tgk tv aku rasa perut aku cramp, tp still blh bertahan lagi..tu yg aku tepk slalunya peod pain ni aku rasa bila hari pertama atau kedua selepas dtg peod.tapi ni peod xdtg tp salit dah ada..pelikssss..

4.  tapi yang paling ketara sangat tiap tiap hari aku rasa letih sgt..blk keja ptg tu msti aku tertido sampai en hasben kekadang hairan ape la keje berat yg aku buat smpi letih camtu skali.bila mlm ja pas berbuka dlm pukul 9.30 msti aku dah tebabom..slalunya mata aku tahan smpi kol 11.30 / 12.00mlm.siap leh tgk csi miami la csi LA la mcm2..tpi 2 minggu sblm tau aku pegnen mang aku keletihan yg amat.

itula simptom yg aku rasa sblm aku tau aku pegnen.mang xbyk pun yg aku rasa sblm tu. tapi minggu ni aku dah start rasa mabuk...sedihnya puasa aku dah tertinggl 2 hari..aku muntah tiap2 pagi last en hasben soh buka ja puasa..dia ckp tkt mudaratkan bdn..yela dah aku degil nak g jugak keja dia ckp g keja blh tapi kena buka posa.mkn jela jgn paksa diri..aku baru start rasa xsedap bdn, tekak asyik mual, muntah2 dan mata asyik nak tido je..rasa lambat ja masa berlalu...esk sehari lg nak keja .mang bohsan plus xda mud nk buat keja.dalam pale ingat kat kg ja.....oh my....lambatnya masa berlalu..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...